Αυτή η σελίδα είναι από το owner’s manual της 3ης σειράς και δείχνει τις θέσεις στερέωσης των ζωνών ασφαλείας. Επίσης αναφέρει πως οι τρύπες για την τοποθέτηση (και εδώ με συγχωρείται αλλά δεν το καταλαβαίνω καλά) είναι, είτε κενές ή καλυμμένες με βύσμα για εύκολη αναγνώριση.
Για αυτόματες ζώνες (inertia reel belts) μιλάει μόνο για μπροστά όπου τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
Για πίσω δίνει τρία σημεία στήριξης (1,2,4) για τον πλαϊνό επιβάτη και δύο (το 3 και το αντίστοιχο «3» από την άλλη πλευρά) για τον μεσαίο.
Το «1» το δείχνει στην κολώνα όπου η μόνη τρύπα που υπάρχει είναι αυτή που φιλοξενεί την βίδα της βάσης της καπελιέρας. Η άποψή μου είναι πως ενώ είναι πολλή δυνατή βίδα, είναι πολύ χαμηλά και η ζώνη πατάει πάνω στον ώμο του επιβάτη. Σαφώς δεν είναι κενή ή «βυσματωμένη» τρύπα.
Το «2» δείχνει, αλλά το αναφέρει και το κείμενο, στο θόλο. Εκεί η μόνη τρύπα είναι αυτή που φιλοξενεί την βίδα (είναι 10 ή 13 χιλ.) που στηρίζει την πλάτη του πίσω καθίσματος. Η άποψή μου είναι πως είναι πολύ αδύνατη για στήριξη ζώνης ασφαλείας και φυσικά δεν είναι κενή ή «βυσματωμένη» τρύπα.
Το «4» δείχνει, αλλά το αναφέρει και το κείμενο, στο πάτωμα. Εκεί υπάρχουν όντως 4 «βυσματωμένες» τρύπες καθώς και τα οβάλ «περάσματα» όπως στις φωτογραφίες που ακολουθούν.
Κατά την δική μου άποψη (μάλλον την ίδια άποψη έχουν και οι Σουηδοί) αυτές οι τρύπες (συνδυασμός 1, 2, 4 του manual) δεν μπορούν να δώσουν σωστή και ασφαλή τοποθέτηση ζεύγους ζωνών 3 σημείων, εκτός αν υπάρχουν εκδόσεις που έχουν εξτρά τρύπες (τις 1 και 2) για τον σκοπό αυτό. Δεν το έχω δει σε κανένα Α112 3ης σειράς, έως τώρα.
Κατά την δική μου, επίσης, άποψη αυτές οι 4 «βυσματωμένες» τρύπες δεν μπορούν να δώσουν σωστή τοποθέτηση ζεύγους ζωνών 2 σημείων (παρ’ όλο που παλαιότερα το είχαμε πει με τον NIGA) για τους εξής λόγους:
- αν χρησιμοποιήσουμε δύο διαδοχικές τρύπες για την συγκράτηση του ίδιου ζεύγους (δύο αριστερά τις 1,2 ή δύο δεξιά τις 3,4), αφ' ενός είναι πολύ κοντά μεταξύ τους και αφ' ετέρου πολύ κεντρικά στο πίσω κάθισμα
- αν πάλι χρησιμοποιήσουμε τρύπες εν αλλάξ, (1,3 για την αριστερή ζώνη και 2,4 για την δεξιά) πάλι το κέντρο συγκράτησης της ζώνης είναι μετατοπισμένο πολύ προς το κέντρο
Ιδανικά τοποθετείται ζώνη 2 σημείων στο κέντρο με στήριξη στις τρύπες 1και 4.
Τώρα θα μου πείτε, από το τίποτα, έστω και με τις όποιες παραδοχές, να μην τις βάλω?
Από το τίποτα . . .